Een

Een eerste blogpostje, altijd moeilijk. Zal ik mezelf netjes voorstellen, aan lezers die er nu nog helemaal niet zijn, want er is ook nog geen blog, en aan deze niet-bestaande lezers uitleggen wat ik allemaal van plan ben hier? Zal ik in het niets alvast vertellen wat wisknutsels zijn, en waarom ik ze maak, en wat ik ervan wil laten zien en vertellen? Of zal ik gewoon meteen in het diepe springen met een eerste wisknutsel, en een tweede, en net doen of het blog al tijden bestaat?

Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid van een ironisch meta-bericht, over de moeilijkheid van eerste blogpostjes.

Het kubusje hiernaast is ongeveer anderhalve centimeter hoog.

Ingrediënten: drie stroken papier, in verschillende kleuren, elk vier keer zo lang als breed, plus plakrandjes.

Methode: vouw de stroken tot vierkante lussen, en vlecht ze in elkaar. Elke strook heeft een andere richting, en gaat onder de tweede strook door, en over de derde heen. Tegenoverliggende zijden hebben dezelfde kleur.

